Skip to main content

Informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovaných služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovaných služieb s týmito požiadavkami

Spoločnosť IAD Investments, správ. spol., a. s., so sídlom Malý trh 2/A, 811 08 Bratislava, IČO: 17 330 254, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka č.: 182/B (ďalej len „IAD“), týmto v súlade s ustanovením § 6 Zákona č. 351/2022 Z. z. o prístupnosti výrobkov a služieb osobám so zdravotným postihnutím v platnom znení (ďalej len „Zákon o prístupnosti“) informuje verejnosť o ustanovených požiadavkách na prístupnosť ňou poskytovaných služieb a o ich súlade s týmito požiadavkami.

1. Služby

IAD je správcovská spoločnosť, ktorá má udelené povolenie podľa zákona č. 203/2011 Z. z. o kolektívnom investovaní v znení neskorších predpisov (ďalej „zákon o kolektívnom investovaní“), vytvára a spravuje podielové fondy. IAD poskytuje spotrebiteľom tiež nasledovné služby, ktoré sú finančnými službami podľa ustanovenia § 3 písm. l) bod 2. Zákona o prístupnosti:

  1. riadenie portfólia vo vzťahu k nasledovným finančným nástrojom:
    1. prevoditeľné cenné papiere,
    2. nástroje peňažného trhu,
    3. cenné papiere a majetkové účasti vo fondoch kolektívneho investovania,
    4. opcie, futures, swapy, forwardy a iné derivátové zmluvy týkajúce sa cenných papierov, mien, úrokových mier alebo výnosov, emisných kvót alebo iných derivátových nástrojov, finančných indexov alebo finančných mier, ktoré môžu byť vyrovnané doručením alebo v hotovosti, a
  2. úschova a správa podielových listov vydávaných správcovskými spoločnosťami a cenných papierov vydávaných zahraničnými subjektmi kolektívneho investovania vrátane držiteľskej správy a súvisiacich služieb, najmä správy peňažných prostriedkov a finančných zábezpek

(ďalej spolu len „Služby“ a každá jednotlivo „Služba“).

2. Informácie o všeobecných požiadavkách na prístupnosť Služieb pre osoby so zdravotným postihnutím

IAD Investments je podľa Zákona o prístupnosti povinná zabezpečiť, aby sa Služby poskytovali tak, aby:

  1. bola zabezpečená prístupnosť výrobkov, ktoré sa používajú pri poskytovaní Služieb, v súlade s ustanovenými požiadavkami na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím,
  2. boli informácie o fungovaní Služieb, a ak sa pri poskytovaní Služby používajú výrobky, aj informácie o prepojení Služby na tieto výrobky, informácie o ich vlastnostiach, ktoré sa týkajú prístupnosti pre osoby so zdravotným postihnutím, a o ich interoperabilite s asistenčnými zariadeniami a prístrojmi:
      1. sprístupnené prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
      2. poskytované zrozumiteľným spôsobom,
      3. poskytované spôsobmi, ktoré dokáže používateľ vnímať,
      4. sprístupnené, ak ide o obsah, v textových formátoch, ktoré sa môžu použiť na vytvorenie alternatívnych asistenčných formátov prezentovateľných používateľom rôznymi spôsobmi a prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
      5. poskytované písmom primeranej veľkosti a vhodného typu s prihliadnutím na predvídateľné podmienky použitia a s použitím dostatočného kontrastu a nastaviteľných medzier medzi písmenami, riadkami a odsekmi,
      6. sprevádzané alternatívnou prezentáciou akéhokoľvek netextového obsahu,
      7. poskytované v elektronickej podobe, ak sú potrebné na poskytovanie Služby jednotným a primeraným spôsobom tak, aby bola Služba vnímateľná, ovládateľná, zrozumiteľná a spoľahlivá,
  3. webové sídla a mobilné aplikácie, ktorými sa Služba poskytuje, vrátane súvisiacich online aplikácií a služieb poskytovaných prostredníctvom mobilných zariadení, boli v súlade so štandardami pre prístupnosť a funkčnosť webových sídiel a aplikácií, a to takým spôsobom, aby boli vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
  4. podporné služby (helpdesk, telefonické informačné strediská, technická podpora, konverzné služby a služby odbornej prípravy), ak sú dostupné, poskytovali informácie o prístupnosti Služby pre osoby so zdravotným postihnutím a jej kompatibilite s asistenčnými technológiami, a to prístupnými spôsobmi komunikácie.

3. Informácie o dodatočných požiadavkách na prístupnosť Služby pre osoby so zdravotným postihnutím:

Pri poskytovaní Služieb musí byť:

  1. zabezpečené poskytovanie metód identifikácie, elektronických podpisov, bezpečnosti a platobných služieb, ktoré sú vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
  2. zabezpečené, aby boli poskytované informácie zrozumiteľné, a to bez toho, aby bola presiahnutá úroveň komplexnosti B2 (stredne pokročilá) spoločného európskeho referenčného rámca Rady Európy pre jazyky.

4. Informácie o súlade Služieb s požiadavkami na prístupnosť

4.1 Všeobecný opis Služieb

Naše Služby spočívajú najmä v poskytovaní investičných služieb klientom, v rámci ktorých IAD spravuje klientom investície a to najmä prostredníctvom služby riadenie portfólia finančných nástrojov podľa § 5 ods. 1 písm. a) až d) zákona o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o cenných papieroch) v znení neskorších predpisov alebo služby držiteľskej správy podielových listov vydávaných správcovskými spoločnosťami a cenných papierov vydávaných zahraničnými subjektami kolektívneho investovania.

Služby sú navrhnuté tak, aby boli prístupné pre všetkých používateľov, vrátane osôb so zdravotným postihnutím.

4.2 Opisy a vysvetlenia potrebné na pochopenie toho, ako Služby fungujú

Riadením portfólia je obhospodarovanie portfólia finančných nástrojov klienta v súlade s oprávneniami, ktoré klient IAD udelil, a to na základe voľnej úvahy IAD a IAD vykonáva tieto činnosti na základe zmluvy o riadení portfólia.

Správou podielových listov vydávaných správcovskými spoločnosťami a cenných papierov vydávaných zahraničnými subjektami kolektívneho investovania je vykonávanie právnych úkonov, ktoré sú potrebné na výkon a zachovanie práv spojených s podielovými listami a cennými papiermi, ktoré vydali zahraničné subjekty kolektívneho investovania. Správa finančného nástroja sa uskutočňuje na základe zmluvy o správe cenných papierov. Držiteľskou správou je taká správa finančného nástroja, pri ktorej právne úkony potrebné na výkon a zachovanie práv spojených s finančným nástrojom pre klienta ako majiteľa finančného nástroja voči tretím osobám vykonáva vo svojom mene a na účet klienta IAD, ako najmä (a) prijatie finančného nástroja v prospech účtu klienta, (b) dodanie finančného nástroja na ťarchu účtu klienta a (c) pripisovanie úrokov, dividend a iných plnení plynúcich z držania finančného nástroja na účet klienta.

Služby klientom poskytujeme osobne v našom klientskom centre alebo prostredníctvom našich zmluvných partnerov – finančných sprostredkovateľov.

4.3 Opis spôsobu, akým Služby spĺňa ustanovené požiadavky na prístupnosť pre osoby so zdravotným postihnutím

  1. Fyzická prístupnosť
    Naše klientske centrum je architektonicky navrhnuté tak, aby bolo prístupné aj pre osoby so zdravotným postihnutím a aby sa v ňom každý mohol ľahko a bez prekážok pohybovať a využívať Služby.
  2. Webstránka iad.sk
    Na webstránke IAD je súlad s požiadavkami na prístupnosť zabezpečený bezproblémovým zobrazením módu s vysokým kontrastom, prebratým z nastavení operačného systému alebo nastavení webového prehliadača. Webstránka je plne funkčná a použiteľná aj prípade potreby priblíženia (zväčšenia) písma, či už prostredníctvom vstavaných funkcií prehliadača, operačného systému alebo špeciálneho doplnku pre prehliadač. Taktiež je implementované responzívne hlavné menu, ktoré bude plne prístupné a ovládateľné len klávesnicou, bez použitia počítačovej myši.
  3. Dokumenty týkajúce sa Služieb
    Všetky dokumenty týkajúce sa Služieb sú navrhnuté tak, aby boli pochopiteľné a prístupné aj pre osoby so zdravotným postihnutím. Dokumenty zverejnené na webstránke majú obsah logicky zoradený a správne označený a všetky objekty v dokumentoch obsahujú alternatívne popisky a sú ovládateľné iba klávesnicou, bez použitia počítačovej myši.
  4. Asistenčné služby
    Pri práci s akýmkoľvek dokumentom týkajúcim sa Služieb, či už v papierovej forme alebo v elektronickej forme (v prípade dokumentov zverejnených na webstránke), majú klienti možnosť obrátiť sa na nás s požiadavkou na asistenciu prostredníctvom e-mailu, telefonicky alebo osobne v klientskom centre alebo na svojho finančného sprostredkovateľa.

4.4 Sprístupnenie informácií

Informácie o Službách a ich prístupnosti osobám so zdravotným postihnutím poskytujeme v rôznych formátoch, vrátane online prístupných dokumentov a vizuálnych materiálov, telefonickej podpory a osobných konzultácií.

Počas celej doby poskytovania Služieb zabezpečujeme, aby všetky informácie o prístupnosti boli aktuálne a dostupné pre všetkých používateľov.

Nastavenie cookies
IAD logo

Táto webová stránka používa súbory cookies, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepšiu skúsenosť s používaním našej stránky. Informácie ukladáme do súborov cookies uložených vo vašom prehliadači a vďaka nim vieme, čo vás najviac zaujíma a vďaka tomu môžeme tvoriť taký obsah, o ktorý môžete mať záujem.

Nevyhnutné cookies

tieto cookies slúžia na zabezpečenie prevádzky tejto webovej stránky
Zistiť viac

Štatistické cookies

tieto cookies slúžia na anonymné získavanie informácií o návštevnosti tejto webovej stránky
Zistiť viac

Marketingové cookies

tieto cookies slúžia na získavania informácií o navštevovaní jednotlivých webových stránok s cieľom zobraziť reklamu/zaslať informáciu cez webový prehliadač, ktorá je relevatná a zaujímavá a tým pádom aj hodnotnejšia pre konkrétneho užívateľa
Zistiť viac