Spoločnosť IAD Investments, správ. spol., a. s., so sídlom Malý trh 2/A, 811 08 Bratislava, IČO: 17 330 254, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka č.: 182/B (ďalej len „IAD“), týmto v súlade s ustanovením § 6 Zákona č. 351/2022 Z. z. o prístupnosti výrobkov a služieb osobám so zdravotným postihnutím v platnom znení (ďalej len „Zákon o prístupnosti“) informuje verejnosť o ustanovených požiadavkách na prístupnosť ňou poskytovaných služieb a o ich súlade s týmito požiadavkami.
Informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovaných služieb pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovaných služieb s týmito požiadavkami
1. Služby
IAD je správcovská spoločnosť, ktorá má udelené povolenie podľa zákona č. 203/2011 Z. z. o kolektívnom investovaní v znení neskorších predpisov (ďalej „zákon o kolektívnom investovaní“), vytvára a spravuje podielové fondy. IAD poskytuje spotrebiteľom tiež nasledovné služby, ktoré sú finančnými službami podľa ustanovenia § 3 písm. l) bod 2. Zákona o prístupnosti:
- riadenie portfólia vo vzťahu k nasledovným finančným nástrojom:
- prevoditeľné cenné papiere,
- nástroje peňažného trhu,
- cenné papiere a majetkové účasti vo fondoch kolektívneho investovania,
- opcie, futures, swapy, forwardy a iné derivátové zmluvy týkajúce sa cenných papierov, mien, úrokových mier alebo výnosov, emisných kvót alebo iných derivátových nástrojov, finančných indexov alebo finančných mier, ktoré môžu byť vyrovnané doručením alebo v hotovosti, a
- úschova a správa podielových listov vydávaných správcovskými spoločnosťami a cenných papierov vydávaných zahraničnými subjektmi kolektívneho investovania vrátane držiteľskej správy a súvisiacich služieb, najmä správy peňažných prostriedkov a finančných zábezpek
(ďalej spolu len „Služby“ a každá jednotlivo „Služba“).
2. Informácie o všeobecných požiadavkách na prístupnosť Služieb pre osoby so zdravotným postihnutím
IAD Investments je podľa Zákona o prístupnosti povinná zabezpečiť, aby sa Služby poskytovali tak, aby:
- bola zabezpečená prístupnosť výrobkov, ktoré sa používajú pri poskytovaní Služieb, v súlade s ustanovenými požiadavkami na prístupnosť výrobkov pre osoby so zdravotným postihnutím,
- boli informácie o fungovaní Služieb, a ak sa pri poskytovaní Služby používajú výrobky, aj informácie o prepojení Služby na tieto výrobky, informácie o ich vlastnostiach, ktoré sa týkajú prístupnosti pre osoby so zdravotným postihnutím, a o ich interoperabilite s asistenčnými zariadeniami a prístrojmi:
-
- sprístupnené prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
- poskytované zrozumiteľným spôsobom,
- poskytované spôsobmi, ktoré dokáže používateľ vnímať,
- sprístupnené, ak ide o obsah, v textových formátoch, ktoré sa môžu použiť na vytvorenie alternatívnych asistenčných formátov prezentovateľných používateľom rôznymi spôsobmi a prostredníctvom viac než jedného zmyslového kanála,
- poskytované písmom primeranej veľkosti a vhodného typu s prihliadnutím na predvídateľné podmienky použitia a s použitím dostatočného kontrastu a nastaviteľných medzier medzi písmenami, riadkami a odsekmi,
- sprevádzané alternatívnou prezentáciou akéhokoľvek netextového obsahu,
- poskytované v elektronickej podobe, ak sú potrebné na poskytovanie Služby jednotným a primeraným spôsobom tak, aby bola Služba vnímateľná, ovládateľná, zrozumiteľná a spoľahlivá,
-
- webové sídla a mobilné aplikácie, ktorými sa Služba poskytuje, vrátane súvisiacich online aplikácií a služieb poskytovaných prostredníctvom mobilných zariadení, boli v súlade so štandardami pre prístupnosť a funkčnosť webových sídiel a aplikácií, a to takým spôsobom, aby boli vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
- podporné služby (helpdesk, telefonické informačné strediská, technická podpora, konverzné služby a služby odbornej prípravy), ak sú dostupné, poskytovali informácie o prístupnosti Služby pre osoby so zdravotným postihnutím a jej kompatibilite s asistenčnými technológiami, a to prístupnými spôsobmi komunikácie.
3. Informácie o dodatočných požiadavkách na prístupnosť Služby pre osoby so zdravotným postihnutím:
Pri poskytovaní Služieb musí byť:
- zabezpečené poskytovanie metód identifikácie, elektronických podpisov, bezpečnosti a platobných služieb, ktoré sú vnímateľné, ovládateľné, zrozumiteľné a spoľahlivé,
- zabezpečené, aby boli poskytované informácie zrozumiteľné, a to bez toho, aby bola presiahnutá úroveň komplexnosti B2 (stredne pokročilá) spoločného európskeho referenčného rámca Rady Európy pre jazyky.
4. Informácie o súlade Služieb s požiadavkami na prístupnosť
4.1 Všeobecný opis Služieb
Naše Služby spočívajú najmä v poskytovaní investičných služieb klientom, v rámci ktorých IAD spravuje klientom investície a to najmä prostredníctvom služby riadenie portfólia finančných nástrojov podľa § 5 ods. 1 písm. a) až d) zákona o cenných papieroch a investičných službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o cenných papieroch) v znení neskorších predpisov alebo služby držiteľskej správy podielových listov vydávaných správcovskými spoločnosťami a cenných papierov vydávaných zahraničnými subjektami kolektívneho investovania.
Služby sú navrhnuté tak, aby boli prístupné pre všetkých používateľov, vrátane osôb so zdravotným postihnutím.
4.2 Opisy a vysvetlenia potrebné na pochopenie toho, ako Služby fungujú
Riadením portfólia je obhospodarovanie portfólia finančných nástrojov klienta v súlade s oprávneniami, ktoré klient IAD udelil, a to na základe voľnej úvahy IAD a IAD vykonáva tieto činnosti na základe zmluvy o riadení portfólia.
Správou podielových listov vydávaných správcovskými spoločnosťami a cenných papierov vydávaných zahraničnými subjektami kolektívneho investovania je vykonávanie právnych úkonov, ktoré sú potrebné na výkon a zachovanie práv spojených s podielovými listami a cennými papiermi, ktoré vydali zahraničné subjekty kolektívneho investovania. Správa finančného nástroja sa uskutočňuje na základe zmluvy o správe cenných papierov. Držiteľskou správou je taká správa finančného nástroja, pri ktorej právne úkony potrebné na výkon a zachovanie práv spojených s finančným nástrojom pre klienta ako majiteľa finančného nástroja voči tretím osobám vykonáva vo svojom mene a na účet klienta IAD, ako najmä (a) prijatie finančného nástroja v prospech účtu klienta, (b) dodanie finančného nástroja na ťarchu účtu klienta a (c) pripisovanie úrokov, dividend a iných plnení plynúcich z držania finančného nástroja na účet klienta.
Služby klientom poskytujeme osobne v našom klientskom centre alebo prostredníctvom našich zmluvných partnerov – finančných sprostredkovateľov.
4.3 Opis spôsobu, akým Služby spĺňa ustanovené požiadavky na prístupnosť pre osoby so zdravotným postihnutím
- Fyzická prístupnosť
Naše klientske centrum je architektonicky navrhnuté tak, aby bolo prístupné aj pre osoby so zdravotným postihnutím a aby sa v ňom každý mohol ľahko a bez prekážok pohybovať a využívať Služby. - Webstránka iad.sk
Na webstránke IAD je súlad s požiadavkami na prístupnosť zabezpečený bezproblémovým zobrazením módu s vysokým kontrastom, prebratým z nastavení operačného systému alebo nastavení webového prehliadača. Webstránka je plne funkčná a použiteľná aj prípade potreby priblíženia (zväčšenia) písma, či už prostredníctvom vstavaných funkcií prehliadača, operačného systému alebo špeciálneho doplnku pre prehliadač. Taktiež je implementované responzívne hlavné menu, ktoré bude plne prístupné a ovládateľné len klávesnicou, bez použitia počítačovej myši. - Dokumenty týkajúce sa Služieb
Všetky dokumenty týkajúce sa Služieb sú navrhnuté tak, aby boli pochopiteľné a prístupné aj pre osoby so zdravotným postihnutím. Dokumenty zverejnené na webstránke majú obsah logicky zoradený a správne označený a všetky objekty v dokumentoch obsahujú alternatívne popisky a sú ovládateľné iba klávesnicou, bez použitia počítačovej myši. - Asistenčné služby
Pri práci s akýmkoľvek dokumentom týkajúcim sa Služieb, či už v papierovej forme alebo v elektronickej forme (v prípade dokumentov zverejnených na webstránke), majú klienti možnosť obrátiť sa na nás s požiadavkou na asistenciu prostredníctvom e-mailu, telefonicky alebo osobne v klientskom centre alebo na svojho finančného sprostredkovateľa.
4.4 Sprístupnenie informácií
Informácie o Službách a ich prístupnosti osobám so zdravotným postihnutím poskytujeme v rôznych formátoch, vrátane online prístupných dokumentov a vizuálnych materiálov, telefonickej podpory a osobných konzultácií.
Počas celej doby poskytovania Služieb zabezpečujeme, aby všetky informácie o prístupnosti boli aktuálne a dostupné pre všetkých používateľov.