Disney boj s Netflixom nevzdáva
Uplynulý týždeň reportoval svoje kvartálne výsledky ďalší streamovací gigant (číslo 2 v streamingu po Netflixe) a zároveň najväčšia svetová spoločnosť pôsobiaca v zábavnom priemysle Disney. Spoločnosť Disney si svoje odtrpela v treťom kvartáli 2021, keď po zverejnení výsledkov akcie spoločnosti stratili viac ako 7 % v dôsledku slabšieho nárastu predplatiteľov. Aktuálny kvartál však už bol o niečom úplne inom. Spoločnosť pridala 11,8 milióna nových predplatiteľov (subscriberov), pričom konsenzus analytikov na Wall Street očakával len +6,6 milióna, a dosiahol takmer 130-milónovú métu (presnejšie 129,8 milióna).
Okrem streamovacej služby Disney+ zabrali napriek pretrvávajúcemu COVIDu aj zábavné parky a priniesli viac ako dvojnásobok tržieb v porovnaní s rovnakým kvartálom minulého roku. Opäť výrazne nad očakávania analytikov. Celkové tržby spoločnosti dosiahli 21,8 miliardy USD a operatívny zisk 3,3 miliardy USD. Takto osamotené čísla nie sú pre väčšinu zaujímavé. Ide však o prvý kvartál, keď Disney vykázal tržby a zisk porovnateľný s rovnakým obdobím ako pred pandémiou, aj napriek stále sporadickým filmovým premiéram v kinách v tomto období.
Druhá pozitívna vec reportovaných čísel je výrazne lepší operatívny výsledok. Keďže streamingová služba Disney+ aj naďalej produkuje veľké straty (a niekoľko rokov ešte bude), môže zvyšná profitabilná časť biznisu Disney byť rozdielovým faktorom v streamingovej vojne „kto z koho“. Preplnený trh v SVOD (subscriber streaming) a vojna o predplatiteľov, kde sa americké streamovacie služby pretekajú neudržateľnými investíciami do nových programových aktív, ktoré si častokrát na seba ani nezarobia, sa podľa všetkého skončí konsolidáciou odvetvia. Na konci budú stáť spoločnosti s najväčším trhovým podielom a najväčšou finančnou silou.
Netflix a Disney zatiaľ vyzerajú ako potenciálni víťazi.
Mgr. Michal Ďurica, CFA
Portfólio manažér, IAD Investments
Týždenný komentár od nášho portfólio manažéra si môžete aj vypočuť v podcaste o investovaní IAD TALKS: