Skip to main content
# investujte s nami  16. 7. 2025

GoPro: Ako miláčik adrenalínovej generácie upadá do zabudnutia

GoPro cam

Začiatok 21. storočia so sebou priniesol skoro neobmedzené možnosti cestovania s lacnými letenkami a zároveň bol začiatkom reálnej digitálnej revolúcie. Na svetlo sveta prichádzajú technológie ako USB disky, Youtube, digitálne kamery a v roku 2001 prvý Apple iPod. Medzi obľúbené „hračky“ milovníkov adrenalínu prichádza GoPro.

Ako to celé začalo?

Za zrodom GoPro stojí Nick Woodman, surfista a nadšenec extrémnych športov, ktorý v roku 2002 počas cesty v Austrálii dostal nápad: „Chcem si natočiť, ako surfujem. Ale nie z pláže, z dosky!“ Tak vznikla prvá verzia kamery pripevnenej na zápästie, ktorú si mohol dovoliť každý – prvý model stál okolo 20 dolárov a používal film. Áno, klasický 35 mm film. S príchodom veku digitálnych technológií sa z GoPro stala legenda.

GoPro = akčná kamera

Medzi rokmi 2010 až 2015 sa GoPro stalo kultom. Kamery Hero HD sa predávali ako teplé rožky. Ľudia z celého sveta začali zdieľať svoje neuveriteľné zážitky – z hôr, morí, vzduchu aj z mestských uličiek. GoPro nebolo len kamera. Bola to životná filozofia: „Go capture it. Go live it. GoPro.“

S nárastom obľuby týchto kamier firma prichádza na burzu. Bolo to konkrétne v roku 2014 a jej akcie sa stali doslova hitom. Z počiatočných 24 dolárov zakrátko vystrelili až nad 90. Z Woodmana sa stal najlepšie platený CEO v USA a zdalo sa, že sa nič nemôže pokaziť.

Prvé problémy

Prvý tvrdý stret s realitou prišiel v roku 2016. GoPro sa pokúsilo rozšíriť svoje portfólio a vstúpilo na trh s dronmi. Dron Karma však mal zásadný problém – padal z oblohy… a to doslova. Firma ho chtiac-nechtiac musela stiahnuť z predaja, čo znamenalo obrovskú finančnú aj reputačnú stratu.

V tvrdej konkurencii sa ukázalo, že GoPro má jeden veľký problém: predávali len kamery. Medzitým napr. spoločnosť  DJI výrazne diverzifikovala portfólio produktov a nielenže robila drony lepšie ako GoPro, ale zároveň ponúkala aj stabilizátory, streamovacie riešenia a softvér. Spoločnosti GoPro proste začal utekať vlak.

„From GoPro HERO to ZERO“

Pokles, ktorý neprestáva

Od vrcholu v roku 2014, keď boli akcie GoPro nad 90 dolármi, sa hodnota firmy neustále prepadávala. A dnes? V polovici júla bola hodnota jednej akcie na úrovni 0,82 USD. Z firmy, ktorá kedysi menila spôsob, akým zachytávame svet, sa stáva učebnicový príklad toho čo sa stane, ak sa podcenia inovácie, diverzifikácia a firma sa neprispôsobí vývoju na trhu.

GoPro Stocks

Zdroj: Google

Čo všetko sa pokazilo?

Nedostatočné inovácie – nové modely kamier sú len malým vylepšením tých starých. Fanúšikovia chcú revolúciu, nie evolúciu.

Zlá diverzifikácia – pokus o predaj dronov dopadol fiaskom. Firma neponúkla žiadne nové služby alebo produkty, ktoré by priniesli stabilný príjem.

Silná konkurencia – čínske značky ako Insta360 alebo DJI ponúkajú kamery, ktoré sú rovnako dobré, často aj lepšie – a hlavne lacnejšie.

Strata dôvery investorov – aj keď GoPro zaviedlo cloudové služby a predplatné, čísla jednoducho nesedia.

Má GoPro ešte šancu?

Teoreticky áno. Značka má stále silné meno a lojalitu komunity, ale aktuálne to vyzerá skôr ako čakanie na zázrak. Ak chce GoPro prežiť, musí spraviť niečo radikálne – či už v oblasti softvéru, umelej inteligencie, alebo partnerstiev. Ak sa im to v dohľadnej dobe nepodarí, hrozí, že firma skončí už len v učebniciach ako príklad ako sa veci nemajú robiť.

Spät na všetky články

#investujte

Články

Zaujímajú vás novinky zo sveta investícií? Na našom blogu vás každý týždeň informujú naši portfólio manažéri o dianí na akciových trhoch, nájdete tu aj veľa ďalších zaujímavých tém z oblasti investovania. Aktivujte si upozornenie na nové články v sekcii blog a už vám nikdy neuniknú investičné aktuality.

Investujte s nami

s nami

Investovať môže dnes už naozaj každý, dôležité je vybrať si toho správneho partnera, ktorý investície bude spravovať.

Investujte na fin trhoch

na fin trhoch

Overené informácie o novinkách a najaktuálnejších témach, ktoré ovplyvňujú dianie na finančných trhoch.

Investujte do seba

do seba

Investícia do seba, môže byť niekedy práve tou najvýnosnejšou.

UPOZORNENIE. Tento materiál je marketingovým oznámením. Skôr ako urobíte akékoľvek investičné rozhodnutie, pozrite si predajný prospekt, štatút a dokument s kľúčovými informáciami pre investorov fondov IAD Investments, správ. spol., a.s. (ďalej len „IAD“) v slovenskom jazyku v sídle IAD, na predajných miestach, v sídle depozitára alebo na www.iad.sk. Pre viac informácií sa obráťte na svojho finančného sprostredkovateľa alebo na www.iad.sk.

Hodnota investície do podielového fondu sa môže aj znižovať a nie je zaručená návratnosť pôvodne investovanej sumy. S investíciou do podielových fondov je spojené aj riziko. V súlade so štatútmi podielových fondov môže podiel cenných papierov vydaných štátmi a medzinárodnými organizáciami, uvedenými v prílohe štatútov jednotlivých podielových fondov, prekročiť 35% hodnoty majetku vo fonde, pričom tento podiel môže dosiahnuť až 100%. IAD je povinná vyplatiť podielový list podielového fondu Prvý realitný fond a Korunový realitný fond bezodkladne, najneskôr však v predĺženej lehote 12 mesiacov. Majetok vo fonde Prvý realitný fond je podľa podmienok osobitného zákona investovaný najmä do nehnuteľností vrátane príslušenstva na účely ich správy a predaja, do majetkových účastí v realitných spoločnostiach a do likvidných finančných aktív, z ktorých ekonomickej podstaty vyplýva úzke prepojenie s trhom nehnuteľností. Korunový realitný fond má minimálne 85% majetku nepretržite investovaného do podielových listov fondu Prvý realitný fond.

Nastavenie cookies
IAD logo

Táto webová stránka používa súbory cookies, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepšiu skúsenosť s používaním našej stránky. Informácie ukladáme do súborov cookies uložených vo vašom prehliadači a vďaka nim vieme, čo vás najviac zaujíma a vďaka tomu môžeme tvoriť taký obsah, o ktorý môžete mať záujem.

Nevyhnutné cookies

tieto cookies slúžia na zabezpečenie prevádzky tejto webovej stránky
Zistiť viac

Štatistické cookies

tieto cookies slúžia na anonymné získavanie informácií o návštevnosti tejto webovej stránky
Zistiť viac

Marketingové cookies

tieto cookies slúžia na získavania informácií o navštevovaní jednotlivých webových stránok s cieľom zobraziť reklamu/zaslať informáciu cez webový prehliadač, ktorá je relevatná a zaujímavá a tým pádom aj hodnotnejšia pre konkrétneho užívateľa
Zistiť viac