Skip to main content
# investujte s nami  6. 8. 2025

Monster – Energetický nápoj, ktorý ovládla svet

Monster plechovka

Keď sa povie „energeťák Monster“, väčšina ľudí si okamžite predstaví ikonickú plechovku so zelenou stopou po pazúroch. Málokto ale tuší, aký je príbeh spoločnosti, ktorá stojí za týmto energetickým nápojom – Monster Beverage Corporation. Pozrime sa teda spolu na tento príbeh.

Od džúsov k energii: Zrod značky Monster

Spoločnosť bola založená ešte v roku 1935 pod názvom Hansen’s Natural Company. Pôvodne sa zaoberala výrobou prírodných džúsov a limonád v Kalifornii. Všetko sa však dramaticky zmenilo začiatkom 21. storočia. V roku 2002 uviedla firma na trh úplne nový produkt – Monster Energy – a tento krok znamenal zlomový bod v histórii značky.

Energetické nápoje začali byť čoraz populárnejšie, najmä medzi mladými ľuďmi, športovcami a hráčmi. Monster sa rýchlo odlíšil od konkurencie vďaka agresívnemu marketingu, spolupráci s extrémnymi športmi a výraznému vizuálnemu štýlu. V roku 2012 sa spoločnosť premenovala na Monster Beverage Corporation, čím dala jasne najavo, že energetické nápoje sú teraz jej hlavným produktom.

Ako Monster porazil konkurenciu

Kým Red Bull stavil na „inteligentný marketing“ a elegantnú imidžovú komunikáciu, Monster zvolil tvrdší a drsnejší prístup. Podporuje motocross, skateboardové eventy, drsných hráčov e-športov, hudobníkov aj bojovníkov MMA. Táto stratégia sa ukázala ako mimoriadne úspešná.

Značka sa stala symbolom rebélie, nespútanej energie a mladíckej dravosti. Monster dnes predáva svoje produkty vo viac ako 100 krajinách sveta, má desiatky príchutí a vďaka svojim fanúšikom vytvoril z obyčajného energetického nápoja takmer kultový produkt.

Spolupráca s Coca-Colou a raketový rast

V roku 2015 Monster uzavrel strategické partnerstvo so spoločnosťou The Coca-Cola Company, ktorá získala 16,7 % podiel vo firme. Táto spolupráca umožnila Monsteru prístup k silnej globálnej distribučnej sieti, čo ďalej výrazne urýchlilo jeho rast.

Dnes Monster okrem svojich klasických nápojov vyrába aj produkty ako Java Monster (káva + energia), Monster Hydro (hydratačný nápoj), Reign Total Body Fuel (zameraný na fitness), a ďalšie.

Akcie Monster Beverage: Z džúsu k miliardám

Investori, ktorí uverili značke v jej začiatkoch, sa dnes tešia z rozprávkových ziskov. Od roku 2002, kedy sa Monster Energy objavil na trhu, zaznamenali akcie Monster Beverage (ticker: MNST) neuveriteľný rast. V roku 2007 ročný obrat po prvý raz prekonal hranicu jednej miliardy dolárov, čo počas piatich rokov (od uvedenia Monstera na trh v roku 2002) znamenalo nárast 2000%. A to bol iba začiatok. Z malej firmy s príjmami niekoľko desiatok miliónov dolárov sa postupne stala nadnárodná korporácia s ročným obratom cez 6 miliárd dolárov a trhovou kapitalizáciou necelých 58 miliárd USD (údaj k júlu 2025).

Vývoja akcií spoločnosti Monster

Zdroj: Google.com

Monster vs. Red Bull: Kto vedie?

Na trhu energetických nápojov dnes dominuje hlavne dvojica gigantov – Red Bull a Monster. Kým Red Bull stále vedie v globálnom objeme predaja, Monster sa mu nebezpečne približuje a v USA ho už v niektorých segmentoch dokonca predbehol.

Obe značky sa snažia inovovať, rozširovať ponuku a dobýjať nové trhy. Rozdiel v prístupe je však stále citeľný – Red Bull je „čistý“, Monster viac experimentuje, rozširuje portfólio a nebojí sa ísť aj do kontroverzných kolaborácií.

Záver: Viac než len energetický nápoj

Monster Beverage Corporation nie je len výrobcom nápojov – je to životný štýl, marketingová mašina a príklad toho, ako sa dá zmeniť malá firma na globálne impérium. Vďaka jasnej vízii, dôrazu na komunitu a vďaka marketingu, ktorý nenecháva nič na náhodu, sa Monster stal značkou, ktorú pozná každý, kto potrebuje trochu „paliva“ navyše.

A odkaz pre investorov. Nielen technologický giganti dokážu generovať pozitívne zhodnotenie portfólia. Ak by ste do tejto firmy v roku 2003 investovali 1 000 dolárov, dnes by váš majetok mal hodnotu viac ako 1 000 000 dolárov. Vhodné investičné príležitosti sú tak možno práve u vás na stole, alebo v chladničke.

Spät na všetky články

#investujte

Články

Zaujímajú vás novinky zo sveta investícií? Na našom blogu vás každý týždeň informujú naši portfólio manažéri o dianí na akciových trhoch, nájdete tu aj veľa ďalších zaujímavých tém z oblasti investovania. Aktivujte si upozornenie na nové články v sekcii blog a už vám nikdy neuniknú investičné aktuality.

Investujte s nami

s nami

Investovať môže dnes už naozaj každý, dôležité je vybrať si toho správneho partnera, ktorý investície bude spravovať.

Investujte na fin trhoch

na fin trhoch

Overené informácie o novinkách a najaktuálnejších témach, ktoré ovplyvňujú dianie na finančných trhoch.

Investujte do seba

do seba

Investícia do seba, môže byť niekedy práve tou najvýnosnejšou.

UPOZORNENIE. Tento materiál je marketingovým oznámením. Skôr ako urobíte akékoľvek investičné rozhodnutie, pozrite si predajný prospekt, štatút a dokument s kľúčovými informáciami pre investorov fondov IAD Investments, správ. spol., a.s. (ďalej len „IAD“) v slovenskom jazyku v sídle IAD, na predajných miestach, v sídle depozitára alebo na www.iad.sk. Pre viac informácií sa obráťte na svojho finančného sprostredkovateľa alebo na www.iad.sk.

Hodnota investície do podielového fondu sa môže aj znižovať a nie je zaručená návratnosť pôvodne investovanej sumy. S investíciou do podielových fondov je spojené aj riziko. V súlade so štatútmi podielových fondov môže podiel cenných papierov vydaných štátmi a medzinárodnými organizáciami, uvedenými v prílohe štatútov jednotlivých podielových fondov, prekročiť 35% hodnoty majetku vo fonde, pričom tento podiel môže dosiahnuť až 100%. IAD je povinná vyplatiť podielový list podielového fondu Prvý realitný fond a Korunový realitný fond bezodkladne, najneskôr však v predĺženej lehote 12 mesiacov. Majetok vo fonde Prvý realitný fond je podľa podmienok osobitného zákona investovaný najmä do nehnuteľností vrátane príslušenstva na účely ich správy a predaja, do majetkových účastí v realitných spoločnostiach a do likvidných finančných aktív, z ktorých ekonomickej podstaty vyplýva úzke prepojenie s trhom nehnuteľností. Korunový realitný fond má minimálne 85% majetku nepretržite investovaného do podielových listov fondu Prvý realitný fond.

Nastavenie cookies
IAD logo

Táto webová stránka používa súbory cookies, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepšiu skúsenosť s používaním našej stránky. Informácie ukladáme do súborov cookies uložených vo vašom prehliadači a vďaka nim vieme, čo vás najviac zaujíma a vďaka tomu môžeme tvoriť taký obsah, o ktorý môžete mať záujem.

Nevyhnutné cookies

tieto cookies slúžia na zabezpečenie prevádzky tejto webovej stránky
Zistiť viac

Štatistické cookies

tieto cookies slúžia na anonymné získavanie informácií o návštevnosti tejto webovej stránky
Zistiť viac

Marketingové cookies

tieto cookies slúžia na získavania informácií o navštevovaní jednotlivých webových stránok s cieľom zobraziť reklamu/zaslať informáciu cez webový prehliadač, ktorá je relevatná a zaujímavá a tým pádom aj hodnotnejšia pre konkrétneho užívateľa
Zistiť viac