Skip to main content
# investujte s nami  13. 8. 2025

Under Armour: Príbeh značky, ktorá chcela byť väčšia než Nike

Značka Under Armour mala kedysi ambíciu zosadiť z trónu gigantov ako Nike či Adidas. Bola odvážna, rýchla a inovatívna. Vznikla v pivnici, no jej logo sa stalo symbolom výkonu. Dnes však čelí úplne inej výzve – presvedčiť investorov, že má ešte čo ponúknuť.

Ako to celé začalo?

V roku 1996 mal mladý univerzitný futbalista Kevin Plank plné zuby prepotených bavlnených tričiek. Rozhodol sa teda vyrobiť vlastné – funkčné, ktoré bude odvádzať pot a udržiavať telo suché. Prvé kúsky šil u babky v pivnici. Výsledok? Tričko, ktoré dnes pozná každý športovec.

Úspech sa dostavil takmer okamžite – do roka získal objednávku za 17 000 dolárov a značka Under Armour sa začala predávať v profi ligách. Zlomovým momentom bolo, keď sa objavila vo filme „Any Given Sunday“. Potom už nasledovali NFL kontrakty, vojenské zmluvy a explozívny rast.

Keď raketa letela nahor

Medzi rokmi 2010 až 2016 bol Under Armour miláčikom Wall Street. Akcie firmy rástli v desiatkach percent ročne, spoločnosť rozširovala sortiment a vyzývala Nike na súboj. Prvým veľkým ťahákom bola spolupráca so Stephenom Currym, ktorá raketovo vystrelila predaj športovej obuvi.

Under Armour dokonca kúpil aplikácie ako MyFitnessPal či Endomondo, čím chcel prepojiť fitness svet do jednej digitálnej platformy. Vyzeralo to, že má našliapnuté stať sa aj technologickou značkou, nie len výrobcom oblečenia.

Jedným z najvýraznejších míľnikov v marketingovej histórii Under Armour bola spolupráca s Dwaynom „The Rock“ Johnsonom a vznik kolekcie Project Rock. Táto iniciatíva sa stala komerčným trhákom a zároveň ideálnym zosobnením hodnôt značky – disciplíny, odhodlania a tvrdej práce. Na druhej strane, vplyvná americká lyžiarka Lindsey Vonn pomohla značke rozšíriť pôsobenie v ženskom segmente a posilniť jej imidž medzi profesionálnymi športovkyňami. Hoci Vonn bola skôr inšpiračnou ambasádorkou než komerčným motorom, jej prítomnosť v kampaniach ako „I Will What I Want“ zdôraznila snahu Under Armour oslovovať aj silné a cieľavedomé ženy.

A potom prišla realita

Od roku 2017 sa však niečo zlomilo. Príliš rýchla expanzia, zlé načasovanie produktov, nevydarený vstup na módny trh, slabý marketing mimo USA – to všetko spôsobilo pokles tržieb a najmä dôvery investorov. Do toho prišla pandémia, zatváranie obchodov a problémy v dodávateľskom reťazci.

Zakladateľ Kevin Plank sa najprv stiahol z pozície CEO, no v roku 2024 sa do čela firmy vrátil, aby sa pokúsil značku zachrániť. Jeho cieľ? Podobne ako pred rokmi – vybudovať „underdoga“, ktorý prekvapí všetkých.

Vývoj ceny akcií

Akcie Under Armour (UAA) sa v čase svojej slávy obchodovali nad 50 dolármi. Dnes? Približne 6,80 USD (16. júl 2025). Ich hodnota tak klesla o viac než 85 % od maxima.

Tržby za posledný fiškálny rok (FY 2025) klesli o 9 % na 5,2 miliardy USD, firma vykázala čistú stratu 201 miliónov USD. Pozitívne ale je, že sa zlepšila hrubá marža na 46,7 %, čo naznačuje zlepšenie vo vnútornej efektivite.

Vývoj hodnoty akcií firmy Under Armor

Aké sú vyhliadky?

Under Armour dnes nie je módna značka. Je to značka pre výkonnostných športovcov. To však môže byť aj jej výhodou. V čase, keď mnohé firmy rozmazávajú svoju identitu, UA hľadá návrat k základom.

3 hlavné piliere budúcnosti:

  1. Curry Brand – partnerstvo so Stephenom Currym môže byť niečo ako „Air Jordan“ pre UA.
  2. Reorganizácia výroby a marketingu – firma sa snaží znížiť náklady a lepšie cieliť kampane.
  3. Dôraz na USA a online predaj – namiesto globálnej expanzie sa sústredí na domáci trh a e-commerce.

Analytici sú zatiaľ opatrní – odporúčanie „Hold“, s cieľovou cenou okolo 7 – 9 USD. Niektorí však vidia dlhodobý potenciál, ak sa firme podarí opäť osloviť mladých športovcov a zabojovať v segmente obuvi.

A čo spomínaný súboj s Nike?

O tom aktuálne nemôže byť ani reči. Nike je aktuálne šampiónom športového sveta – silná značka, stabilné výsledky, globálna dominancia a silné digitálne kanály. Trhová hodnota tohto giganta je aktuálne približne 113 miliárd dolárov a cena za akciu na hranici 72 USD (k 16.7.2025). Under Armour je oproti tomu menší a viac volatilný bojovník – menej stabilný, no flexibilnejší a viac zameraný na výkonové výzvy. Trhová hodnota spoločnosti je na hranici 2,83 miliardy dolárov a cena za akciu 7 USD.

Zhrnutie na záver

Under Armour je značka s príbehom. Nie je len o šatách a teniskách – je o odvahe, potení, tréningu a návrate. Investične dnes vyzerá ako zranený atlét, ktorý sa však ešte nevzdal. A ako to celé dopadne? To ukáže až ďalších pár sezón.

Spät na všetky články

#investujte

Články

Zaujímajú vás novinky zo sveta investícií? Na našom blogu vás každý týždeň informujú naši portfólio manažéri o dianí na akciových trhoch, nájdete tu aj veľa ďalších zaujímavých tém z oblasti investovania. Aktivujte si upozornenie na nové články v sekcii blog a už vám nikdy neuniknú investičné aktuality.

Investujte s nami

s nami

Investovať môže dnes už naozaj každý, dôležité je vybrať si toho správneho partnera, ktorý investície bude spravovať.

Investujte na fin trhoch

na fin trhoch

Overené informácie o novinkách a najaktuálnejších témach, ktoré ovplyvňujú dianie na finančných trhoch.

Investujte do seba

do seba

Investícia do seba, môže byť niekedy práve tou najvýnosnejšou.

UPOZORNENIE. Tento materiál je marketingovým oznámením. Skôr ako urobíte akékoľvek investičné rozhodnutie, pozrite si predajný prospekt, štatút a dokument s kľúčovými informáciami pre investorov fondov IAD Investments, správ. spol., a.s. (ďalej len „IAD“) v slovenskom jazyku v sídle IAD, na predajných miestach, v sídle depozitára alebo na www.iad.sk. Pre viac informácií sa obráťte na svojho finančného sprostredkovateľa alebo na www.iad.sk.

Hodnota investície do podielového fondu sa môže aj znižovať a nie je zaručená návratnosť pôvodne investovanej sumy. S investíciou do podielových fondov je spojené aj riziko. V súlade so štatútmi podielových fondov môže podiel cenných papierov vydaných štátmi a medzinárodnými organizáciami, uvedenými v prílohe štatútov jednotlivých podielových fondov, prekročiť 35% hodnoty majetku vo fonde, pričom tento podiel môže dosiahnuť až 100%. IAD je povinná vyplatiť podielový list podielového fondu Prvý realitný fond a Korunový realitný fond bezodkladne, najneskôr však v predĺženej lehote 12 mesiacov. Majetok vo fonde Prvý realitný fond je podľa podmienok osobitného zákona investovaný najmä do nehnuteľností vrátane príslušenstva na účely ich správy a predaja, do majetkových účastí v realitných spoločnostiach a do likvidných finančných aktív, z ktorých ekonomickej podstaty vyplýva úzke prepojenie s trhom nehnuteľností. Korunový realitný fond má minimálne 85% majetku nepretržite investovaného do podielových listov fondu Prvý realitný fond.

Nastavenie cookies
IAD logo

Táto webová stránka používa súbory cookies, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepšiu skúsenosť s používaním našej stránky. Informácie ukladáme do súborov cookies uložených vo vašom prehliadači a vďaka nim vieme, čo vás najviac zaujíma a vďaka tomu môžeme tvoriť taký obsah, o ktorý môžete mať záujem.

Nevyhnutné cookies

tieto cookies slúžia na zabezpečenie prevádzky tejto webovej stránky
Zistiť viac

Štatistické cookies

tieto cookies slúžia na anonymné získavanie informácií o návštevnosti tejto webovej stránky
Zistiť viac

Marketingové cookies

tieto cookies slúžia na získavania informácií o navštevovaní jednotlivých webových stránok s cieľom zobraziť reklamu/zaslať informáciu cez webový prehliadač, ktorá je relevatná a zaujímavá a tým pádom aj hodnotnejšia pre konkrétneho užívateľa
Zistiť viac